Koreańczycy pokochali ceramikę z Dolnego Śląska

autor: Łukasz Kocur
data pub. piątek 08.04.16

Znani z wyszukanego wyczucia stylu Koreańczycy pokochali tradycyjną ceramikę z Dolnego Śląska. Polskie firmy działające za granicą to elita polskiej gospodarki. Takimi elitami dysponuje również województwo dolnośląskie, na przykład znany na całym świecie z wyrobów ceramicznych Bolesławiec.

Koreańczycy pokochali  ceramikę z Dolnego Śląska
fot.

Polska tradycyjna ceramika od paru lat podbija serca mieszkańców Europy, Stanów Zjednoczonych i Azji, w tym także w Korei Południowej. Fabryka Naczyń Kamionkowych „Manufaktura” to lider pod względem nowoczesnych trendów w designie, wykorzystuje najnowsze technologie, a dzięki popularności swoich produktów przez ostatnie parę lat zwiększyła zatrudnienie z 10 do 213 pracowników.

Nasi biznesmeni najchętniej wybierają partnerów w Europie, ale jest też stale poszerzające się grono przedsiębiorców, którzy coraz częściej handlują z krajami Azji czy Ameryki Południowej i Środkowej. Dzięki wymianie handlowej pomiędzy Unią Europejską a krajami spoza UE, polski design może zdobywać coraz więcej nowych, nietypowych rynków. Już ponad jedna czwarta produkcji „Manufaktury” trafia do Korei Południowej. Dzięki współpracy z odległymi regionami świata, polskie firmy takie jak przedsiębiorstwo z Bolesławca powiększają zyski, inwestują, zwiększają zatrudnienie, zyskuje społeczność lokalna. Nasi przedsiębiorcy, którzy wchodzą na odległe i często egzotyczne rynki, to awangarda polskiego biznesu przecierająca szlaki dla innych polskich firm.

 

Zainteresowanie produktami ceramicznymi pozytywnie wpływa tezz na rozwój miasta. Jak mówi pani Agnieszka Gergont, rzecznik Urzędu Miasta, na sztandarowy wydarzeniem Bolesławca, czyli Bolesławieckie Święto Ceramiki, przyjechało w 2015 r aż 200 tys. osób; rok wcześniej było ich o połowę mniej. Znaczna ich część to turyści z Niemiec, a także z USA czy z Korei Południowej.

 

 

 

 


Zdjęcia




Wasze komentarze

Dodaj komentarz
PARTNERZY